Παρασκευή, Νοεμβρίου 14

Ψωμί ,παιδεία ,ελευθερία!!


Την Δευτέρα ξημερώνει η επέτειος του Πολυτεχνείου.
Ημουν παιδί τότε ,μόλις 4 χρονών .Οι μνήμες ελάχιστες, όχι μόνο λόγω ηλικίας αλλά και λόγω πολιτικών απόψεων του μπαμπά!!Βλέπετε ανήκε στην άλλη πλευρά ,ήταν τροχονόμος!
Τα χρόνια περνούσαν και σαν παιδιά αποδεχόμασταν τις πολιτικές θέσεις των γονιών. Εκεί κοντά στην εφηβεία άρχισαν και οι ερωτήσεις. Τί έγινε ,γιατί έγινε ,πώς έγινε!!
Οι απαντήσεις ήταν άλλοτε σαφείς και άλλοτε μετέωρες.
Μεγαλώνοντας ,η καθεμιά μας (εγώ κι η αδερφή μου) ,σχηματίσαμε την δική μας άποψη.Οχι ως απόκτημα γνώσης ,βέβαια , αλλά μάλλον από σύγκριση των απόψεων της οικογένειας με τους άλλους. Ημασταν ,ας μου επιτραπεί η έκφραση κάπου στην μέση.
Εγώ ,ως περισσότερο αντιδραστική και με ένα θέμα περί δικαίου ,εντονότατο από τότε,γρήγορα τάχτηκα υπερ...
Εψαξα ,ρώτησα ,έμαθα , πίστεψα!!.....
Εκείνα τα παιδιά ,εκείνος ο κόσμος για τον οποίο πάντα θα είμαστε περήφανοι ,πάντα θα ανατριχιάζουμε ,όταν στα αφιερώματα θα ακούμε τα συνθήματα της εποχής , για κάτι πάλεψαν ,είχαν ένα όραμα .
Ζητούσαν τα αυτονόητα και τα διεκδίκησαν με το μόνο μέσο που τους είχε απομείνει ..την εξέργεση ...και τα καταφέραν!!!

_________________________________________________________________________________

35 χρόνια μετά όμως,έρχομαι να αναρωτηθώ με μεγάλη πίκρα και θλίψη??
Τϊ απέγιναν άραγε τα οράματα και τα όνειρα?
Τί ακριβώς άλλαξε από τότε?

Γιατί σήμερα ,καλούμαστε πάλι να πολεμήσουμε ,να εξεγερθούμε , να διεκδικήσουμε, τα αυτονόητα και τα κεκτημένα με αγώνες και θυσίες,δικαιώματά μας?

Αν σήμερα βγαίναμε στον δρόμο ,τί ακριβώς θα ήταν διαφορετικό στο σύνθημα από εκείνη την εποχή??

Ψωμί ,παιδεία ,ελευθερία!!
Πώς είναι δυνατόν ,ένα σύνθημα να είναι τόσο διαχρονικό και εν τέλει........

Ποιοί είναι αυτοί που πούλησαν την ψυχή τους στον διάολο και με ποιό όφελος?
_________________________________________________________________________________

Γιατί ,εγώ ,35 χρόνια μετά έχω αυτές τις απορίες ??
Γιατί νιώθω αυτήν την αγωνία της επιβίωσης? Γιατί γύρω μου δεν βλέπω να έχει αλλάξει τίποτα στην ουσία ?
Ναι ,δεν έχουμε χούντα πια?

Ποιό όμως είναι το πολίτευμά μας ?


Χαζές απορίες ,μιας είναι και φαίνεται ,ξανθιάς!!

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Διατυπώνεις τα ερωτήματα με μια ακαταμάχητη ωμή ακατέργαστη απλότητα και αλήθεια.

Πολλοί νιώθουμε έτσι.

fvasileiou είπε...

Δεν ξέρω τι απέγιναν τα οράματα και τα όνειρα. Ξέρουμε όμως τι απέγιναν οι άνθρωποι: Οι περισσότεροι θυμίζουν κακούς από ταινίες β' διαλογής...

tdjm είπε...

Καθώς το έγραφα , κάποιοι μου έρχονταν στο νου!!!

Συγκεκριμένα κάποια!!

Η κυρία Δαμανάκη ας πούμε ,που από αγωνίστρια και εκφωνήτρια στην εξέργεση πέρασε σε άλλα αξιώματα!!

Αραγε το περιβόητο *Εδώ Πολυτεχνείο ,εδώ Πολυτεχνείο...* της θυμίζε κάτι??

Μαριλένα είπε...

πάντα με εκπλησει όταν βλεπω τη Δαμανάκη: θέλοντας και μη, την έχω συνδεσει μ' ΕΚΕΙΝΗ τη νύχτα.
ήμουν κοντα δεκαξι χρονών.
και στις επομενες επετείους, ήταν αλλιώς.
τώρα;
πανηγύρι.

πως το 'χε πει ο Σαββόπουλος;
του Πολυτεχνείου χαμενη γενιά.

οχι απλά θλιψη.

Ανώνυμος είπε...

Τότε επαναστατούσαν με γνώμονα τα ιδανικά. Σήμερα είναι ζήτημα αν οι νέοι έχουμε ιδανικά και όνειρα...

BUTTERFLY είπε...

Κοριτσαρα μου, το πολιτευμα μας σε κοινοβουλευτικη δικτατορια μου κανει...μας τροφοδοτουν με υην ψευδαισθηση μιας επιπλαστης ελευθεριας, οταν ειμαστε ανελευθεροι καθημερινα σε τοσα θεματα και οταν οι πιο σημαντικες αποφασεις για την πορεια της ζωης μας (παιδεια, υγεια, οικονομια, ιστορια κτλ) λαμβανονται ερημην μας και σχεδον ποτε προς οφελος μας. Σκλαβοι ειμαστε σε μια καθημερινοτητα που μας καταπινει, λογω του αγχους και κυριως λογω της τρομοκρατιας των ΜΜΕ. Αν αυτο δεν ειναι χουντα, τοτε τι ειναι;

If...ιγένεια είπε...

Χαμένη γενιά.. Με κάλυψαν τα παιδιά..

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχουμε χούντα γράφεις...
Το πιστεύεις αυτό που έγραψες;
Ή απλά το ανέφερες, επειδή το πολίτευμά μας είναι προεδρευομένη δημοκρατία;
Και τι σημαίνει για εσένα χούντα; Το όνομα ενός πολιτεύματος, ή κάτι περισσότερο;
Διότι, και στις χώρες του παλαί ποτέ υπαρκτού σοσιαλισμού, είχαν δημοκρατία (λαϊκή δημοκρατία μάλιστα), αλλά τελικά ήταν μόνο στο όνομα...
Χούντα είναι και όταν μου κλείνουν τον δρόμο 50 άτομα για να διαμαρτηρηθούν και δεν μπορώ να πάω στη δουλειά μου.
Χούντα είναι όταν κάποιοι με αφορμή μια επέτειο μου καίνε το μαγαζί και το αυτοκίνητο που τα απόκτησα με μόχθο και ιδρώτα.
Χούντα είναι όταν πάω στο ΙΚΑ για γιατρό, και μου λέει ο γιατρός, διαβάζοντας την εφημερίδα του "κλείστε ραντεβού γιατί σήμερα δεν προλαβαίνω"
Τότε είχαμε χούντα, αλλά το ξέραμε...
Τώρα... τι έχουμε;

? είπε...

σήμερα 8α ζητάγαμε και ελεύθερο ιντερνετ! :-p

island είπε...

To σημερινό σύνθημα είναι ομόλογα, ζίμενς, απεργία. Αλλάζουν οι καιροί ίσως και πάνε προς το χειρότερο